.

  • welcome to batch of 47's official blogsite

Sumbangan Anda Untuk Sekolah

Posted by - abdul hadi abdul muti - On 9:01 AM 2 comments

"jangan fikir ape yang star dah buat untuk anda, tapi fikir ape yang anda telah buat untuk star"..masih ingatkah kamu sekalian kate kate siapekah itu??haha. Memetik daripade kekate Ketue Umum 2005, aku nak tulis pasal sumbangan kite untuk sekolah..Ha..

Maybe it is too early nak cakap pasal sumbang menyumbang ni, since kite kan tak habis study lagi kan..Tapi, rasenye, bile kite sambung study tu, itu pun menyumbang dekat sekolah jugak la kan, coz kite ni macam duta star la kat tempat kite study tu.Ha..Ye la, aku rase name STAR, Ipoh tu sebenarnye ramai yang tau. So, kite dah bawak name STAR tu kat tempat kite study sekarang kan...

Maybe, kalau kite dah kerje nanti, boleh jugak la kot nak support in term of financial aid, or kalau korang pernah masuk satu blog mcoba ni, diorang jual mckk merchandise tau. Memang banyak giler merchandise die. Payung, baju hujan, baju casual, baju formal, goody bag macam macam lagi r. Diorang bukan jual mase old boys weekend jerk, tapi diorang memang jual merchandise tu, available all the time. Nak pesan online pun boleh. Mostly, old boys star, jual merchandise time obw jerk..Duit duit yang dapat atas jualan tu, boleh la jugak nak support sekolah kan...
ni lah die merchandise yang diorang dok jual...






Aku pun ade jugak bace usehe2 staroba mane ntah, tapi die collaberate ngan MPH, sebab die nak support buku kat library star tu. Berjaye jugak la aku dengar project die dengan MPH tu..


Lepas tu, aku dengar, dulu dulu ade satu scholarship khas untuk support budak budak star yang agak kurang berkemampuan untuk belajar dekat star. Tak silap aku, name biasiswa tu, Biasiswa Tun Hamdan. Tapi, sekarang dah takde dah. So, kalau kite dah kerje nanti, boleh jerk nak bukak balik scholarship tu, ye dak?haha. Takpun buat je la macam satu tabung khas untuk budak budak star yang ade masalah kewangan tu. Kalau ade pape yang emergency untuk diorang mintak bantuan, mintak je la kat tabung tu...

Hurm..aku ni cakap macam berapi giler vavi kot..haha. Tapi, rasenye tak mustahil pun bende bende yang aku cakap ni. So, hopefully, batch kite dapat contribute banyak untuk sekolah kite. Sekian wasalam....

Categories:

2 Response for the "Sumbangan Anda Untuk Sekolah"

  1. muzhafar says:

    salam..betul tu adi..
    skang ni kite lengkapkan diri kite dgn ilmu,
    nanti dah keje, sumbangkanlah ape yg patut :)

  2. wsaalam...
    betul tu..

Post a Comment

Followers